Virtuálna a rozšírená realita

Je vo virtuálnej realite budúcnosť? Ktorý prístup je lepší? Dá sa použiť rozšírená realita aj inde ako v počítačových hrách?

VIS GRAVIS realizuje aplikácie a výskum v oblasti virtuálnej, rozšírenej a zmiešanej reality.

 

Príklady realizácií:

 

MARS

MARS

Rozšírená realita bez použitia počítačového videnia? Naša patentovaná technológia (Multi-touch augmented reality system) to dokáže pre rôzne aplikácie. MARS umožňuje zobraziť dva kontexty s využitím dvoch monitorov tak, aby boli navzájom prepojené a používateľ mal možnosť zobraziť napríklad dve rôzne mapy a na druhej navyše 3D modely vystupujúce do priestoru.

Pozrite si video: YouTube.png

 

Divadelné bábky v rozšírenej realite

Divadelné bábky v rozšírenej realite

Spoločne s našimi partnermi z Centra pre tradičnú ľudovú kultúru sme pre detských návštevníkov podujatia FOLK EXPO Slovakia pripravili mobilnú aplikáciu s využitím rozšírenej reality pre zobrazenie 3D modelov divadelných bábok.

 

Virtuálna Gerulata

Virtuálna Gerulata

Jedna z najvýznamnejších rímskych pamiatok na Slovensku si zaslúži svoju virtuálnu podobu. Aký veľký bol tábor? Čo pestovali v okolí? Koľko chovali koní? Bol Dunaj naozaj tak blízko? Na všetky tieto otázky dala návštevníkom Rímskych hier v Rusovciach odpoveď interaktívna aplikácia zobrazujúca tábor v čase najväčšieho rozmachu. Okrem stereoskopického zobrazenia a ovládania herným ovládačom sme ponúkli možnosť vidieť rímsky tábor aj vo virtuálnej realite.

 

 

Topoľčiansky hrad - 3D model

Topoľčiansky hrad vo virtuálnej realite

Vytvorili sme 3D model Topoľčianskeho hradu a optimalizovali ho pre zobrazenie na webe, spoločne s jeho okolím. Objekt je doplnený animáciou a preletmi medzi viacerými pozíciami kamery. Ešte lepší zážitok sme ponúkli vo virtuálnej realite.

Pozrite si video: YouTube.png

 

InovEduc

InovEduc

Podieľali sme sa s našim partnerom Fakultou informatiky Paneurópskej vysokej školy na realizácii projektu InovEduc, v rámci ktorého naši pracovníci prispeli k vytvoreniu interaktívnych aplikácii s využitím virtuálnej a rozšírenej reality, ktoré zobrazovali 24 objektov kultúrneho, historického, technického a prírodného dedičstva a využívali ho pre vzdelávanie.